1 juni Ghanzi - Reisverslag uit Maun, Botswana van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu 1 juni Ghanzi - Reisverslag uit Maun, Botswana van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

1 juni Ghanzi

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

01 Juni 2018 | Botswana, Maun

1 juni Maun - Ghanzi
Bijna 300 km vrij saaie weg. Er is weinig te zien. Asfalt weg en struiken en bomen erlangs. Wat herders met geiten of koeien. Ze rijden op een ezel of paard.
We gaan nog even de grote weg af en rijden parallel aan die weg op een kleiner gravel/zand pad. Dat is altijd leuker. We komen door een paar dorpjes. Zien hutjes en mensen die meestal zwaaien.
We geven nog wat snoep aan een aantal jongens op ezels in ruil voor een leuke foto. Ze zijn heel beleefd.
We rijden dwars door een meer (volgens de kaart) terug naar de snelweg. Maar er is geen water, alleen een grote vlakte met gras en dode bomen en soms riet.
We komen langs het zoveelste ontsmettingspunt. Alle schoenen , ook die los in de auto liggen, moeten even op een mat met ontsmettingsmiddel gezet worden. Dit tegen vee ziektes. De auto moet door een geul gevuld met een duister vloeistofje rijden.
We hebben ook van deze punten gehad waarbij ze iets op de banden spuiten. En natuurlijk willen ze even in de koelkast kijken of je vlees bij je hebt. Onze koelkast is vrijwel leeg. Laatste dagje dus alles opgemaakt.
Bij het kamp is het stil. Er is een bar en restaurant. Maar de bar is dicht en als we vragen of we vanavond kunnen eten in het restaurantje gaat de dame even bellen. Nee, de kok is al naar huis, we kunnen vanavond daar niet eten. Oké.
Ze hebben dus eigenlijk geen zin in gasten, dan moet je aan het werk en daar hebben ze geen zin in.
We gaan dus maar boodschappen doen in Ghanzi. ‘S avonds biefstuk op de bbq met pasta. Erg lekker.
Ook ons laatste hout stoken we op.
Dan horen we zang en dans bij de bar. Zou hij nu wel open zijn?
Als we gaan kijken komt er gelijk iemand op ons af, we mogen niet kijken naar de dans want wij hebben daar niet voor betaald.....
Oké. We zeggen dat we graag een wijntje willen en beloven niet te kijken naar de dans. Dat vinden ze goed. Haha raar hoor. Uiteindelijk betalen we de wijn en geven een flinke fooi en zeggen erbij dat het voor de dansers is, die we niet gezien hebben hoor .... hahaha
We duiken de tent in, laatste nachtje tent. Ahhhhh we gaan het missen denk ik. Morgen naar Windhoek. Lange reisdag.
Truste.

• 01 Juni 2018 - 23:27

Jaap En Marty Roos:

Wat een mooi verhaal weer. De laatste dag van een heel avontuurlijk e reis breekt aan. Aan alles komt een eind en dus ook aan deze reis.Een goede vlucht terug en dan Home sweet home.Liefs en kus

• 04 Juni 2018 - 09:20

Jos & Sandra:

Prachtige vakantie. En weer een mooi verhaal.
    Een goede reis terug.
    Groetjes Jos & Sandra

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016