Etosha park - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu Etosha park - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

Etosha park

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

16 Mei 2018 | Namibië, Okaukuejo

16 mei Otjitotongwe - Etosha park
Wat een stilte was dat in het cheeta park. We waren de enige camp gasten daar en hadden het douche gebouw voor ons alleen. Wel alleen koud water maar ach.
Om 9 uur waren we opgebroken en reden weg richting Etisha park. Via de Galton ingang gingen we het park in. Etosha betekent ‘grote witte plaats’. Midden in het park is een enorme zoutpan, zo groot dat hij zelfs vanuit de ruimte te zien is! Rond deze zoutpan liggen verschillende drinkplaatsen in het park. Daar kan je dus dieren spotten.
Wij kwamen meteen al een aantal giraffe tegen. Rustig langs de weg, ze schrikken niet eens. Daarna nog heel veel zebra’s, springbokken en Spiesbokken(Oryx). Ook nog olifanten, 1 olifant stond eerst op het pad en later aan de kant van het pad en wij hebben eerst een tijdje gewacht maar op een gegeven moment dachten we er wel langs te kunnen. Nou daar was hij het niet mee eens , hij kwam meteen op ons af, heel dreigend. We zijn maar snel weggereden. Hij rende nog even achter ons aan zelfs. Brrrrrrr
Vandaag ook wrattenzwijnen gezien. Wat een lelijkerds. En veel gnoes, die lopen vaak bij de zebra’s. Ook weer veel struisvogels en andere vogel soorten. Oa de secretarisvogel.
Veel foto’s geprobeerd te maken. Hopelijk zit er wat tussen om een mooi foto boek te maken.
Als hoogtepunt hebben we twee leeuwinnen zien liggen onder een boom. Ze lagen heerlijk te slapen.
Wat zijn ze grooooooot, laat maar slapen, die wil ik niet wakker tegenkomen.
Er zijn weinig plekken hier waar je de auto uit mag. Dus was een lange zit vandaag.
Ons camp is bij Okaukuejo. Drukke plek en erg toeristisch. We hebben liever iets kleins zoals gister. Maar oké, er is een drinkplaats waar je kan gaan zitten om dieren te kijken die komen drinken.
Gegeten in restaurant , das een voordeel van zo’n plek , lopend buffet. Lekker makkelijk.
Na het eten toen het al donker was bij de drinkplaats gaan zitten, niks te zien. Maar hier moet je geduld hebben en inderdaad na zeker een half uur kwamen er neushoorns drinken. Twee moeders met ieder een kalf. Daarna nog een neushoorn met kalf. Even later 2 olifanten. En weer een neushoorn met kalf. Te gek gewoon. Drukte daar. De neushoorns gingen lekker in het water staan en bleven daar. De olifanten bleven op de kant staan en stopten alleen hun slurf in het water.
Super gaaf om er zo bij te kunnen kijken.
Na nog een uur ongeveer zijn we stilletjes weggegaan. We zijn gaar en moe , gaan lekker ons tentje in.
Hopelijk kunnen we een beetje slapen, het is nogal rumoerig op de kampplaats.
Welterusten

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016