Capricorn - Reisverslag uit Dingo, Australië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu Capricorn - Reisverslag uit Dingo, Australië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

Capricorn

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

19 Augustus 2016 | Australië, Dingo

19 aug
Vertrek uit Longreach, een soort bejaarden oord. Niet te geloven, bestaan er eigenlijk wel jongeren hier?
Maar goed, niet erg, ze zijn vriendelijk en bijzonder geïnteresseerd in de auto en onze reis. Het stadje licht trouwens op de Steenbokskeerkring.
We ontbijten bij de bakker die lekkere eitjes met bacon ( heel veel ) en toast voor ons klaar maakt.
We rijden een stuk op de Capricorn highway en stoppen voor koffie.
Een geweldig leuk koffie tentje met buiten een terrasje met alle stoelpoten en leuningen bedekt met gehaakte lapjes. Soort wildhaken heet dat geloof ik.
We rijden weer verder. Langs de weg enorm veel roo's doodgereden en voor de verandering een dood wildzwijn. Die hadden we nog niet eerder gezien.
Een bord met de hoogte van de 'enorme' berg waar we op rijden: 444 mtr. Dat vinden ze hier al een berg.
We zien de eerste Baobab bomen van deze reis. Die kennen we nog uit Afrika. Prachtige bomen, hier dan nog wel de kleine versie.
We rijden door Black Water een kolen mijn stadje. Er komen treinen voorbij met kolen, volgens de locals 2000 mtr lang.
Uiteindelijk vinden we een camping in Dingo. Met vuurplaatsen waar het hout al klaar ligt dit keer.
Mates: eten en kampvuur en lauw biertje, cheers !
Ps morgen halen we als alles goed gaat de oostkust.
Pps langs de weg borden met weer nieuwe teksten :
Rest or R.I.P
Break the drive stay alive

• 19 Augustus 2016 - 11:50

Caroline De Meijer:

Hoi Car en Daan,
    Ik heb jullie pas nu ontdekt, moet alles nog gaan lezen. Enjoy en maak er wat moois van. Wil later al jullie verhalen horen. Groet, Caroline.

• 19 Augustus 2016 - 12:19

Fleur:

Leuk verhaal !!! Moest erg lachen over de rest of rip. Stay safe x

• 19 Augustus 2016 - 18:01

Laurent:

Hallo luitjes. Mooi verhaal weer. Groeten uit Denemarken. Laurent & Agnes. Geniet verder.

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016