krokodillen - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu krokodillen - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

krokodillen

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

07 Augustus 2016 | Australië, Jabiru

7 aug
Vandaag naar de waterval geweest. Op weg daar heen liepen we al langs wat water en daar sprongen ineens een paar walibis weg die van ons schrokken.
Bij de waterval was een grote zwemplek waar wel borden stonden dat het gevaarlijk kon zijn vanwege krokodillen. Maar ze worden daar elk jaar door de rangers weggehaald dus in principe zou je moeten kunnen zwemmen...... Op eigen risico.
We hebben het er op gewaagd, nou moet ik er wel bij zegden dat het water super helder was, dus dan zou je ze wel zien. Heerlijk gezwommen dus.
Daarna naar Ngurrungurrudjba gereden en een hele foute toeristische boottour geboekt voor morgen.
Kampplaats met douchegebouw gevonden bij Merl (ten noorden van Jabiru )en kamp gemaakt.
In de buurt was een rivier waar we krokodillen zijn gaan spotten. Ze kwamen af en toe boven drijven zodat we mooie foto's konden maken.
's Avonds op de camping struikelde ik in her donker, met alleen een koplampje op , bijna over een slang. Die lag half op het pad en half in de bosjes. Zo'n 1,5 meter lang zilver/grijs. Ik met grote boog eromheen en hij bleef rustig liggen.
Ieuewww, nu besef ik pas echt dat ze er zijn. Beter oppassen mer rondlopen in grasland enzo.
Weer genoeg dieren voor een dag.
Gelukkig is de tent 'dier proof'
I'm going to bed, love

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016