Waar is de sneeuw ? - Reisverslag uit Koskenpää, Finland van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu Waar is de sneeuw ? - Reisverslag uit Koskenpää, Finland van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

Waar is de sneeuw ?

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

28 Januari 2020 | Finland, Koskenpää

27 en 28 januari

27e heel de dag op de boot. Het is super rustig op de boot. Het restaurant is erg goed, heel veel keus en alles is erg lekker. Helaas voor Hansje gaan we te laat naar de toetjes tafel, die is dan al dicht.

Er is gelukkig ook een bar dus we gaan de rest van de avond maar aan de wijn.

28e we komen stipt om 9 uur aan in Helsinki, het is er grauw en het regent..... Dat valt tegen. We bezoeken de overdekte Markt en schuilen daar voor de regen.

Verder rijden naar het noorden dan maar. En ja de regen wordt natte sneeuw en dan steeds minder nat en dan wordt langzaam de natuur wit ! Love it !

We komen om 4 uur (plaatselijke tijd dus 1 uur later dan in NL) aan op onze bestemming. Dat is 10 minuten voor zonsondergang dus precies op tijd. Er ligt hier een dik pak sneeuw !!

Hans zat al vast met z’n eendje ......

Hiervandaan vertrekt donderdag de Raid.

Morgen dus een lekkere rust/sleutel/wandel dag hier.

We zitten nu aan de witte wijn die Hans en Laura mee hebben genomen in hun koelbox. 3 zakken van 5 liter wijn :-) Moet snel op want dat is allemaal gewicht. Hik...

De hut waar we overnachten is prachtig. Er zijn 4 tweepersoons slaapkamers, een woonkamer en 2 badkamertjes: één voor de M en één voor de N

Elektrische kachels dus het is heerlijk warm binnen. Verder heel Scandinavisch, kleedjes en houten meubels.

Nu maar eens kijken of we ergens iets te eten kunnen krijgen- - -

Fins: sneeuwschuiver = lumilapio ( sneeuw = lumi)

Eet smakelijk = nauti ateriasi

Man = Mies

Vrouw = nainen

• 28 Januari 2020 - 17:59

Pa En Ma Roos:

Wat een mooi verslag. Of we er zelf bij zijn. Maar 15 liter wijn is dat niet een beetje veel? Een gezellige dag morgen en dan klaar voor de start. Groetjes en kus.

• 28 Januari 2020 - 19:52

Fleur:

Ah 15 liter... Dan zitten jullie dus morgen zonder !

• 28 Januari 2020 - 22:48

Luc Kortenhoeven :

Mooie trip weer. Geniet ervan!
    Gr Luc

• 29 Januari 2020 - 20:27

Marcel:

Je kunt de wijn altijd nog als anti-vries gebruiken ;-)

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016