31 mei Third bridge - Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu 31 mei Third bridge - Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

31 mei Third bridge - Maun

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

31 Mei 2018 | Botswana, Maun

31 mei Third bridge - Maun
De nacht is gelukkig vrij rustig verlopen, geen enge dieren meer gezien.
Vandaag gingen we weer terug naar de bewoonde wereld. We laten de bush achter ons. Maar niet voordat we nog een laatste game-drive rijden. Oftewel we gaan nog een laatste keer vroeg rijden en kijken of we nog spannende dieren tegenkomen.
We rijden door een nat gebied, de Okavanga Delta, maar begin april heeft het voor het laatst geregend dus er is al heel veel droog. Soms moet je een stukje terug of kan je om een onder water gelopen weg heen rijden. Ineens steekt er een otter het pad over. Die hadden we nog niet eerder gezien. Die past hier wel mooi in dit gebied.
Verderop zien we ineens heel veel gieren. Echt heeeel veel, ze zitten in bomen en op de grond. Maar waarom? Er moet iets liggen. Als we een stukje tussen de gieren door rijden zien we ineens een half aangevreten nijlpaard liggen. Jakkes, het stinkt en ziet er luguber uit. Z’n halve kop is aangevreten en bij z’n rug zie je een groot deel van de wervels al bloot liggen. Daar zijn die gieren nog wel even mee zoet om die op te eten.
We rijden verder. Het zou 140 km zijn vandaag. We tuffen langzaam verder. We hebben de tijd. Zoeken een plek voor de koffiestop. Dat moet een beetje kale plek zijn zodat je goed om je heen kan kijken of er misschien iets aankomt.
Ineens zie ik een leeuwin door het gras lopen. We stoppen en kijken waar ze heen loopt. Misschien gaat ze ergens drinken. Er was een plas dichtbij. Doordat we stil staan met motor uit en raam open hoort Daan een mannetjes leeuw “brullen”. Het is een apart geluid. Heel donker.
Aha misschien gaat ze daar naar toe. We keren en gaan zoeken. Ineens komt ze uit het gras weer tevoorschijn als we bij de waterplas zijn. En dan komt er nog 1 en nog 1, wouw uiteindelijk 6 stuks. Waarvan 2 jonge mannetjes. De manen zijn nog maar kort. En dus 4 vrouwtjes. Ze gaan allemaal drinken en daarna gaan ze liggen. Aan de waterkant. We staan er vlakbij. Maken mooie foto’s en genieten van deze prachtige poezen.
En dan vertrekken ze toch weer , 1 voor 1 lopen ze het gras weer in en verdwijnen tussen de struiken.
Wat een timing dat we dat konden zien.
Helemaal tevreden van alles wat we gezien hebben besluiten we wat meer door te gaan rijden zodat we bij tijds in Maun zijn.
De weg is weer mega slecht. Diepe kuilen maken het onmogelijk echt door te rijden.
Maar erg is het niet want we zien nog veel giraffen, zebra’s en impala’s en ook een hele kudde olifanten bij een waterplaats.
Ze hebben hier niet te klagen. Wat zijn er veel drink plaatsen.
Maar wat maken ze veel bomen dood. Soms zie je een groot veld met allemaal dode bomen. Door de olifanten dus.
Zo’n 40 km voor Maun krijgen we asfalt. Yeah de gewone weg.
Maun is een behoorlijk grote plaats met winkels en supermarkten en van alles. We trakteren onszelf op een lunch om 3 uur ‘s middags. Beetje laat maar ach.
Audi camp is een mooie camping. Met zwembad en bar en restaurant.
Hallo bewoonde wereld, we zijn er weer.
Eet smakelijk.

• 31 Mei 2018 - 19:31

Chris:

Finally ...Maun.
    Ben benieuwd naar de foto’s

• 31 Mei 2018 - 19:33

Fleur:

Heerlijke avonturen ! Love it. Kom maar heelhuids terug xxx

• 01 Juni 2018 - 06:58

Ben:

Hallo,

Wij vertrekken eind oktober naar Namibië. We hebben jullie leuk reisverslag gelezen en vroegen ons af waar jullie de 4x4 gehuurd hebben. Waren jullie er tevreden over? Mvg Ben en Cathy

• 18 Oktober 2018 - 16:31

Margreet:

Leuk om te lezen! Wij gaan 1 sept.2019 naar Botswana en selfdrive, voor ons de eerste keer dus best wel spannend.