Kazungula - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu Kazungula - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

Kazungula

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

25 Mei 2018 | Botswana, Kasane

25 mei Zimbabwe - Kazungula
Vanmorgen een helikopter vlucht gemaakt over de Victoria waterval.
Super leuk. Je ziet het dan heel anders en van alle kanten. Vanaf het hotel gezien was het vooral veel nevel. En vlak bij lopend vooral heeeel nat.
Zien ook de brug van uit de lucht en het hotel. Heel gaaf om te doen.
Dan weer terug van Zimbabwe de grens over naar Botswana. Pffff
Viel niet mee, maar stuk sneller dan op de heenweg. Veel chaos vooral bij die grenzen. Werken heel veel mensen maar de meeste sloffen wat heen en weer of staan te kletsen met elkaar. Maar een enkeling helpt echt de wachtende mensen.
Terug dus op de camp site van eergisteren. Goed internet en een half onder water gelopen lodge en camping.
Ik heb nog een leuk wc verhaal. Op 1 van de campings ging ik naar de wc. Wc bril was omlaag en dan is het altijd spannend hoe het eronder die bril uit ziet. Afijn, bril omhoog, netjes, gelukkig een schone pot. Ik ga zitten. Als ik weer opsta, trek ik door en zie ik ineens in de pot in het water een beestje heel hard zwemmen om niet mee gespoeld te worden. Ik schrik me rot. Wat is dat?
Als het doortrek water stopt zie ik een hagedis die naar boven probeert te klimmen. Maar de pot is te nat en dus te glad.
Ik pak dus maar de wc borstel. Geef hem voorzichtig een zetje tegen z’n staart. Het lukt, hij bereikt de rand maar kan ook daar niet tegen op, dan nog maar een zetje. Het lukt, hij is er uit. Blijft nog beduusd op de wc vloer zitten uitpuffen. Arm ding. Kon er niet uit omdat de bril dicht was.
Die heeft waarschijnlijk onder de rand gezeten. ieuwwwwww.
Dat was dus bij die cheeta camping waar wij de enige gasten waren. Wie weet hoe lang die er al zat.
Hij was ongeveer zo groot als mijn hand. Behoorlijk beest dus.
Pffffff, nou ja gelukkig geen slang ofzo.
Op de camp site van vandaag heeft ieder z’n eigen wc. Tsssss te luxe.
We hebben boodschappen gedaan en maken als avond eten spaghetti.
Altijd lekker. Wijntje erbij !
Morgen weer op luipaarden jacht.
Die big 5 moet lukken, nog maar 1 te gaan.