23 mei Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu 23 mei Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

23 mei Botswana

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

23 Mei 2018 | Botswana, Kasane

23 mei Divundu - Kazungula in Botswana
Vandaag weer redelijk lange rij-dag.
Maar voor we gingen rijden was het vanmorgen leuk wakker worden. Vannacht liepen de nijlpaarden rond de auto en maakte allerlei typische knor geluiden. Wij blij dat we helemaal op het dak lagen. Vanmorgen zagen we nog de resten van hun gewoel. Het riet was helemaal platgetrapt waar ze uit en in het water waren gegaan.
Leuk om te zien en dan vooral leuk omdat ze nu weg waren, de griezels. We zien een groepje nijlpaarden dobberen aan de overkant van de rivier. Zouden zij langs zijn geweest vannacht??
Op weg naar Botswana. De Caprivi door gereden met veel waarschuwingen voor overstekende olifanten maar er geen gezien. Andere reizigers vertelde dat zij er juist heel veel hadden langs diezelfde weg. Dus ze zitten er wel.
Wel ineens een buffel vlak langs de weg. En veel bavianen weer.
De grens bij Botswana is weer echt Afrikaans. Een norse vrouw stelt allerlei vragen. Ze is extreem botaf.
Maar we komen erdoor na heel veel dezelfde lijsten steeds maar weer in te vullen. We komen bij de campsite die grotendeels onder water is gelopen. Het water van de rivier staat erg hoog. Wij krijgen een plek bovenin waar het droog is. Het is best wel weer luxe. Een eigen sanitair huisje. Dus keukenblok buiten het huisje en in het huisje een wc met wastafel en douche.
Een eigen bbq plek en stenen tafel.
Pffff menig Europese camping is veel minder.
We hebben leuke buren. Twee jonge Belgische stellen. Met z’n vieren in Een zelfde huurauto als die van ons maar dan met 2 daktenten.
We hadden boodschappen gedaan in Kasane en hebben T-bones voor op de bbq. Erg goed gelukt!
Na het eten drinken we nog een wijntje met de buren.
Leuke verhalen over hun reis tot nu toe.
Morgen staan zij super vroeg op om een park in te gaan. Wij gaan het iets rustiger aan doen en gaan naar de Victoria watervallen. De “Vic-falls”
Dat schijnt nog een heel gedoe te zijn bij de grens met Zimbabwe. Afijn we zijn wel wat gewend. Komt goed.
Truste.

• 23 Mei 2018 - 21:11

Marcel:

Kijk uit met die nijlpaarden hoor. Deze maken de meeste slachtoffers in Afrika. Maar dat wisten jullie natuurlijk al

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016