21 mei Divundu - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu 21 mei Divundu - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

21 mei Divundu

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

21 Mei 2018 | Namibië, Rundu

21 mei Grootfontein - Divundu
Vandaag 450 km gereden ongeveer en er 7 uur over gedaan. Wat een saai stuk. Wel bewust even van de asfalt weg afgegaan en door wat dorpjes gaan rijden om toch nog wat te zien van de mensen hier.
Maar dat kost natuurlijk veel meer tijd.
Nog steeds dorpjes van houten hutjes met gras dak. Maar nu zie je af en toe midden in zo’n dorpje/stam een auto staan.....
Oké, klopt niet zo bij elkaar hè. Maar er rijden dus best veel autootjes rond die voor de transport zorgen. Soort taxi’s zeg maar. Mensen langs de weg wuiven naar die auto’s en dan mogen ze instappen. Zitten vaak bom bol gepropt met heel veel mensen en ze rijden heel langzaam.
Goed geregeld wel.
Er lopen veel mensen langs de weg. Vaak moeders met kindjes op de rug en een zak meel of iets dergelijks op hun hoofd. Of mensen met kudde geitjes of koeien.
Veel kinderen in school uniforms gezien vandaag. Keurige blauwe overhemdjes en grijze pantalon broek of rokje. Die lopen allemaal hele einden naar en van school.
Onderweg kwamen we een motorrijder tegen uit Texas. Die is op z’n gemak de hele wereld aan het doorrijden. In z’n eentje !
Veel verhalen gehoord over z’n reis tot nu toe en over z’n motor natuurlijk.
Bij de campsite aangekomen is er gelukkig een zwembad. Heerlijk, het is zo warm. Dus we koelen even af in het water. We staan met onze tent op een mooie plek langs de rivier de Kavango. In deze rivier zitten krokodillen en nijlpaarden.
De eerste nijlpaarden zien we meteen al als de zon langzaam verdwijnt.
Vandaag was onze trouwdag. Jawel al 28 jaar getrouwd. Bij het avondeten in het restaurantje van de lodge stond een koeler met champagne erin en er lag een brief opgerold erbij met wat bloemetjes versiert. Hè, wat is dat? Dachten we. Bleek het van Fleur, Faber en Eefje te zijn !!!! Super leuke verassing als je zo ver weg zit.
Heel erg lief en knap geregeld hoor.
Dus geproost met bubbels bij het eten. Samen mer een stel Duitsers die we ook in de vorige campplaats tegen waren gekomen. Super gezellig stel.
Nu vannacht de tent niet uit want er komen weleens dieren langs de auto’s lopen ......

• 23 Mei 2018 - 07:08

Jack:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Via Henny krijg ik elke dag jullie reisverslag doorgestuurd.
    Heel leuk om te lezen.
    Nog veel plezier.

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016