19 mei 2e dag onguma - Reisverslag uit Onguma, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu 19 mei 2e dag onguma - Reisverslag uit Onguma, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

19 mei 2e dag onguma

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

19 Mei 2018 | Namibië, Onguma

19 mei 2e dag Onguma park
Vanmorgen om 5.45 de wekker. Haha en dat op vakantie. Maar als je de ochtend dieren wil zien moet je vroeg zijn. We zijn een ochtend met een gids op pad geweest. Hij weet toch beter de plekjes waar de dieren zitten en heeft er ook leuke verhalen bij. De gids was erg goed. We hebben een zeldzame wilde kat gezien. Ik zag er niks bijzonders aan , maar ben ook geen kenner. We zagen hyena’s. Een cheeta met 3 vrolijk spelende jongen. En de moeder wilde op een gegeven moment gaan jagen op 2 verderop lopende impala’s ! Ze gaf een geluid naar de jongen en ging in sluip houding richting de impala’s , de jongen bleven op hun plek en waren stil. Maar ze gaf het op toen de impala’s gingen rennen toen zij nog ver van ze verwijderd was. Ze riep de jongen weer bij zich met een geluidje en die kwamen gelijk naar haar toe en gingen weer spelen.
Heel leuk om dat te volgen op grote afstand.
De gids vond ook nog leeuwen sporen. Die hebben we gevolgd maar de leeuw was nergens te vinden.
Wel een heleboel giraffen , 22 bij een drinkplaats. Indrukwekkend veel. Een giraf kleurt trouwens donkerder als hij ouder wordt. En ze worden ongeveer max 28 jaar oud.
We zagen een redelijk donkere die volgens de gids dan 20 jaar was.
Verder nog allerlei dieren gezien.
Hyena’s en zebra’s en gnoes en springbokken en oryxen etc.
O ja, ook flamingo’s in een zout water meer. En nog meer vogels waarvan ik de naam alweer kwijt ben.
We reden in zo’n open jeep met een soort tribune banken. Koud hoor om 6 uur. Gelukkig waren er poncho’s voor ons.
In de middag wat bij het zwembad gehangen en gelezen over de komende dagen. Alleen nog maar campsite. Richting de caprivi strook en dan Botswana in.
Deze lodge heeft trouwens last van bugs. Allemaal kleine soort wantsen. Een soort plaag waar ze niet van af komen. Ze komen 3x per dag de kamers controleren en de bugs opzuigen. Om het bed een grote klamboe maar daar klimmen ze ook in....... jakkes
Nou ja, ze doen verder niks. Maar wel raar.
Elke avond maken ze ons bed klaar en de klamboe doen ze om het bed en ze leggen een verhaal/ sprookje over dieren op ons kussen. Heel leuk eigenlijk. Once upon a time....

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016