18 mei Onguma game reserve - Reisverslag uit Onguma, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu 18 mei Onguma game reserve - Reisverslag uit Onguma, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

18 mei Onguma game reserve

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

18 Mei 2018 | Namibië, Onguma

18 mei Etosha - Onguma game reserve.
Vannacht werden we wakker door vuilnisbak herrie. Er waren Jakhalzen die de vuilnisbak hadden omgegooid en onze left over van de couscous hadden gevonden. Hij had al niet zo’n stevige deksel. Bij vorige kampen zat er vaak een extra band of elastiek om de deksel tegen dit soort plunderingen.
Nog even naar de drinkplaats gelopen en die was nu volledige door allerlei vogels in beslag genomen. Ze hebben vast met alle dieren onder elkaar een schema gemaakt en nu was het vogeltijd.
Na het ontbijt van roerei met in de pan getoast brood (mmmmm) gaan we de auto weer in.
Het is een stuk rustiger in het park vandaag. We komen haast geen auto’s tegen. We zien een hele grote olifant bull. Staat op z’n gemak een boom te slopen. Ja dat kunnen ze goed hoor. Wist je dat een mannetjes olifant nooit stopt met groeien?
Verder nog veel hert soorten en giraffen en zebra’s vandaag. Ook de gnoes zijn er weer bij.
Vandaag gaan we het park uit en het ernaast gelegen Onguma park in. Hier slapen we in een lodge 2 nachten.
Voor het Onguma park lopen een stel wrattenzwijnen rond. Wat een tanden heeft zo’n mannetje ! Een echte pumba.
We zitten super luxe, mooie kamer en er omheen ook super. Zwembad aan de drinkplaats voor de dieren , wel met hek ertussen hoor. Terrassen op palen met uitzicht over drinkplaats en verder.
We zien giraffen lopen in de verte.
De impala’s maken een enorm knor geluid , Daan denk het te herkennen als nijlpaarden. Maar het zijn de impala’s bevestigen de locals.
Er loopt een warthog/wrattenzwijn pal langs het hek bij het zwembad, hallo Pumba, alweer.
Er is een grote Nederlandse groep in de lodge. Ze praten heel hard en schrikken al de dieren bij de drinkplaats af. Als ik zeg dat er twee giraffen aankomen zijn enthousiast, zag je die met blote ogen vragen ze. Ja duuuhuuu als je meer oplet zie je dat zelf ook, sukkels. Dat zeg ik niet hardop hoor. Ze zijn gelijk stiller en maken foto’s met flitsers, alsof dat helpt in het donker op zo’n afstand.....
Afijn de giraffen houden het ook voor gezien en druipen af. Jammer.
We dineren in het restaurant aan de helaas slecht verlichte drinkplaats.
Vroeg maar bed want om 5.45 uur gaat de wekker. We willen morgen ochtend de dieren zien die vroeg in actie zijn. Misschien het luipaard ?
Dat zou leuk zijn. We wachten het maar af.
Tot morgen

• 19 Mei 2018 - 22:02

Jaap En Marty Roos:

Hallo Caro en Daan jullie belevenissen weer gelezen.wat maken jullie veel mee met zoveel wilde dieren. Maar is het niet gevaarlijk om lopend naar de drinkplaats te gaan. Wij zouden bang zijn. Let wel op hoor zodat jullie heel huids terug komen. Nog heel veel mooie momenten en veel plezier. XXX

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016