Etosha park dag 2 - Reisverslag uit Halali, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu Etosha park dag 2 - Reisverslag uit Halali, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

Etosha park dag 2

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

17 Mei 2018 | Namibië, Halali

17 mei Etosha park, Hilali campsite
Lekker geslapen, we hebben trouwens luchtbedden die we onder de matras van de auto tent opblazen ! Super, matrasje is best dun en dat trekken onze ouwe ruggen niet ...
2e dag park. Wat is dat park groot.
We zien weer van alles. Vandaag helaas ook hele bussen vol toeristen. Gelukkig neemt dat af naarmate we verder van de gate afrijden. Bij een van de waterplaatsen worden we getrakteerd op een leeuwin met 3 kleine welpjes !!! Geweldig, dit hadden we niet verwacht. Ze zeggen dat het al moeilijk is leeuwen te zien te krijgen en dan zien wij nu zelfs welpjes. Onze dag kan niet meer stuk.
We rijden nu ook pal langs de zoutvlakte. Hij is inderdaad enorm.
We zien dieren die we al vaker zagen en nu ook de Black-face impala.
Bij de waterplaats van het nieuwe kamp staat een Mariboe.
Ook op veel platte stenen in het water liggen de waterschildpadden te zonnen.
Had ik al verteld dat de natuur qua kleur nu erg mooi is, veel herfst kleuren. Het is hier nu herfst, bizar met deze temperaturen. Vandaag 29 graden, dus koud zeggen de mensen hier. Ze dragen dus gewoon wollen mutsen tot over hun oren.
Op deze campsite veel kleine eekhoorntjes. Andere soort dan eerst. Komen bedelen bij de tent.
We hebben gepelde hazelnootjes en dat vinden ze wel lekker.
We koken bij de tent en na zonsondergang gaan we naar de drinkplas voor de dieren.
Bij die waterplaats zien we veel vanavond. Olifanten 5 stuks vanavond. 2 volwassen dieren en 3 jongen waarvan 1 nog behoorlijk klein. Later nog neushoorns waarvan er 2 ruzie krijgen en dat gaat er dan heftig aan toe. We zien jakhalzen en hyena’s en nog neushoorns. Een groot hert ? Kan nog geen naam vinden.
Het is net een toneelstuk, het ene dier na het ander komt op en gaat af en dan even wachten op de volgende. We hadden glazen en wijn meegenomen dus prima voorstelling zo.
Als de fles leeg is gaan we naar de tent.
Zzzzzzz

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016