Zeeleeuw attack - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu Zeeleeuw attack - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

Zeeleeuw attack

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

08 Mei 2018 | Namibië, Swakopmund

Dag 2 in Swakopmund. We gaan met de katamaran varen vanuit Walvis Bay.
Vroeg aan het ontbijt en de kustweg terug richting Walvis Bay.
Met nog 20 mensen gaan we op de boot. In de haven springt er al een zeeleeuw aan boord. Veel mensen schrikken andere roepen ahhhhhhh.
Het zijn “tamme” zeeleeuwen. Ze horen erbij maar we moeten wel oppassen want ze kunnen bijten zeggen de mensen van de boot.
Ze voeren ze vis en daarom komen ze op de boot.
We varen uit en er springen steeds zeeleeuwen op en af de boot. Grote en kleine. Het is heel grappig. Ze bedelen er flink op los. Ze kunnen ook in de stroom van de motor surfen achter de boot.
Als de mannen van de boot fluiten komen er 2 pelikanen aangevlogen en die landen ook op de boot !
Te gek , zo dicht bij.
We zien later nog een hele kolonie zeeleeuwen op de kust liggen.
En we komen nog wat dolfijnen tegen die langs de katamaran komen zwemmen.
Nog naar het museum van Swakopmund geweest , erg mooi.
Super dagje zo. Maar genoeg luxe nu.
Zoals ik al eerder zei is het allemaal zo on-Afrikaans dat we blij zijn dat we morgen verder trekken en weer gaan kamperen.
We zetten de wekker vroeg en gaan verder naar het noorden langs de kust.
Weetje:
We komen onderweg en op de kaart vaak leuke plaatsnamen tegen zoals: Lepel, twijfelfontein, Lekkerwater, Uitkoms en Diepkuil enzo
Twijfelfontein heet trouwens zo omdat het altijd spannend was als men water ging halen of er water was of niet.
Ek sal jou more sien
( tot morgen )

• 08 Mei 2018 - 22:13

Marty Roos:

Wat een leuk verhaal over de zeeleeuwen en pelikanen.
    Voor een makkelijk maaltje vis komen ze graag.
    Morgen weer kamperen, dat is meer jullie ding. Geniet ervan. Groetjes.X XX

• 09 Mei 2018 - 14:46

Fleur:

Leuk zeg die plaats namen !! Leuke verhalen sowieso. Lekker genieten. Dikke kus

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016