threeways - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu threeways - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

threeways

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

16 Augustus 2016 | Australië, Tennant Creek

16 aug Threeways
We rijden over de stuart highway van Katherine richting Threeways. Dat is wat het zegt, 3 wegen die bij elkaar komen. Wij gaan daar afslaan richting de oost kust.
Vanmorgen in Mataranka afscheid genomen van Liesbeth en Didier. Zij gaan wachten op de grote groep die 18 aug in de avond daar aankomt.
Zij gaan dan verder met die groep langs een aantal hotsprings en hebben vaak een rustdag.
Wij wilde graag nog wat afwisseling en zagen dat niet meer gebeuren als we bij de groep bleven. Het is onze eerste keer Australië en willen graag nog wat meer zien dan eindeloze wegen met struiken en bomen aan beide kanten van de weg. Hotsprings zijn lekker maar ook dat heb je wel gezien na een paar dagen.
Dus de kust trekt. We zullen zien wat dat brengt. Voorlopig rijden we met Franck en Patrick tot de afslag zuidelijk. Het is HEET. De plantenspuit geeft iets verkoeling.
Net bij een pomp/roadhouse een CD van Rod Stewart gekocht. The best of...... Waarschijnlijk van Australië. Allemaal onbekende nummers. Ach het geeft wat afwisseling. Alle nrs op mijn mobiel al vaak gedraaid, dus we wilde wat anders. En veel keus n CD's is hier niet echt bij de pomp.
Langs de weg dus ook veel termieten heuvels. Mensen hebben er vaak een t-shirt overheen gedaan, ziet er grappig uit. Het lijken dan helemaal net poppen.
Op de campings veel oudere mensen die vooral op de auto's afkomen maar ook vaak om te vertellen dat ze ook uit Europa afkomstig zijn. Gisteravond nog een man die 60 jaar geleden met z'n ouders was geëmigreerd en het heerlijk vond weer eens Nederlands te praten. Hij sprak nooit meer Nederlands maar kon het nog heel goed, met een licht Australisch accent. Ze wonen in adelaide en gaan 's winters dan naar het noorden. Zoals bij ons de Benidorm bejaarden.
Tot de volgende

• 17 Augustus 2016 - 07:29

Fleur:

Hey mam,
    Betekent dat dat je niet meer in de rally meerijdt ? Daredevils. Geniet ze! Kus kus

• 17 Augustus 2016 - 09:23

Laurent:

Op naar de Oost-kust. Heel plezier daar met z'n tweeen. Geniet ervan. Op tijd nieuwe olie in die Eend.

• 17 Augustus 2016 - 13:12

Marty En Jaap:

Lezen jullie blogs met veel belangstelling,leuke avonturen die jullie zo beleven.
    Wij genieten er zo ook een beetje van.Veel plezier met het vervolg van he Australië
    avontuur en groeten en veel liefs uit een zonnig warm E. L.

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016