de krant - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu de krant - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Daan en Caroline Poel - WaarBenJij.nu

de krant

Blijf op de hoogte en volg Daan en Caroline

08 Augustus 2016 | Australië, Kakadu

8 aug
Aboriginal kunst bezocht in Ubirr. Rots tekeningen overal van vooral alles wat ze aten, zoals vissen, schildpadden en kangoeroes. Met mooie kleuren vnl rood en geel.
Super grote rotsen en stenen waar we op zijn geklommen om alles te zien.
We kwamen na het boodschappen doen een journaliste tegen in Jabiru.
Zij wilde heel graag van alles over ons weten en een foto voor een plaatselijke krant. Grappig idee dat we daar straks in de krant staan. Ze zou ons het stukje mailen.
Weer geprobeerd 4x4 wegen te vinden maar dat valt niet mee, wat ze hier 4x4 noemen is gewoon een simpel onverharde weg waar je ook met een gewone auto over heen kan.
Jammer want de mannen willen zo graag 'klunen' met de eendjes.
Morgen weer een poging.
De toeristische boottocht was heel goed. We hebben super veel crocs gezien. Er waren joekels bij van wel 4 meter lang. Niet bang voor de boot dus we konden heel dichtbij komen. De gids vertelde heel veel over ook alle andere dieren. Vooral enorm veel bijzondere vogels gezien.
Zonsondergang vanaf de boot was ook erg mooi, supermooie kleuren in de lucht wat weerkaatste op het water. En dan de krokodillen erbij, echt een ervaring hoor.
Kamp gemaakt in Jim Jim Billabong.
Vlak langs een rivier , ja mèt krokodillen. Maar het is een speciaal kampterrein dus dat zouden ze toch niet maken als het echt gevaarlijk was , toch ??
Welterusten en nog maar een keer: cheers basterds

• 09 Augustus 2016 - 13:44

Jaap & Marty:

Mooie reis die jullie maken, maar wees voorzichtig met al die krokodillen slangen en al die gevaarlijke dieren want we willen jullie weer heel terug zien.
    Als we het verslag lezen elke dag is het alsof we er zelf bij zijn.
    Met jullie huisdieren alles O.K. Beertje wordt steeds rustiger en eet goed.
    Groeten kus van ons pap en mam uit E.L.

Daan en Caroline

Daan en ik vertrekken 24 juli naar Australië. Onze auto is al onderweg met de boot. We pikken ons eendje in Melbourne op en rijden dan naar Alice Springs waar vandaan de Raid Australië 2016 vertrekt. Een tocht van 1 tot 31 augustus. Met deze blog gaan we proberen het thuisfront op de hoogte te houden van onze reis. We hebben er zin in !

Actief sinds 08 Juni 2016